torsdag 4 december 2008

Nya jobb och facebook

Roligt besked med 10-12 nya jobb till Boden i början av 2009, alla jobb är varmt välkomna. Gårdagens näringslivsdag hade varit bra, dessvärre kunde jag själv inte delta denna gång. Sånt händer förstås, krockar i almanackan är ju tyvärr inte ovanliga :).

Idag fick jag Öppna jämförelser inom vård och omsorg för äldre skickat till mig från SKL. Det är intressant läsning och en bra hjälp för jämförelser mellan kommuner och landsting. Ännu är jämförelsetalen i sin linda, och det finns en hel del osäkerhetsfaktorer inbyggda i dem, men jag tycker ändå att det är bra med jämförelser. Dessutom får man ju lov att börja någonstans och sen bygga vidare på jämförelserna. För varje gång blir ju siffrorna säkrare. Sen har man ju ett ansvar som politiker att använda siffrorna och jämförelserna på ett sunt sätt.

Igår kväll upptäckte jag Facebook och en mängd nya och gamla vänner. Fantastiskt sätt att kunna hålla kontakten på. Det tog inte många minuter förrän jag hade kontakt med en av mina barndomsvänner som numera bor i USA med sin familj. Superkul! Internet ger ju fantastiska möjligheter till kommunikation på ett smidigt sätt. Hur lyxigt det än är att såväl skriva som att få handskrivna brev, så är det bara att konstatera att den tiden inte finns att tillgå. Ska bli kul att se om det dyker upp (eller kan man göra det förresten, dyker man inte ner?) några nya eller gamla vänner på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar